Clinica Stomatologica » Boala Parodontala

Boala Parodontala

Tratamente parodontale și chirurgicale

Closeup of a hand holding a dental probe.

Care sunt tratamentele parodontale și de ce sunt importante?

Tratamentele parodontale presupun tratarea retractiei gingivale, inflamațiilor și parodontozei dentare.  Acesta este în fapt un tratament de suport pentru implantarea dentară.

Clinica Dr. Eidelman dispune de tehnologie de ultimă oră și echipamente de top, care ajuta foarte mult la executarea cu succes a procedurilor chirurgicale, inclusiv utilizarea echipamentelor cu laser și a dispozitivelor minim-invazive care reduc semnificativ nevoia de intervenție chirurgicală.

Tratamentul gingivitei

Gingivita se poate dezvolta dintr-o varietate de motive, în principal datorită formării plăcii bacteriene (placă dentara) pe dinți, care provoacă inflamații și, ulterior, chiar resorbtia osului din jurul dinților. Istoricul genetic și bolile aferente, precum diabetul, obezitatea și hipertensiunea arterială pot contribui la gingivită și accelerează deteriorarea dinților.

Gingivita poate fi evitată prin efectuarea periajului zilnic riguros, prin folosirea mijloacelor auxiliare precum ața dentară si dusul bucal, dar și prin vizitele periodice la clinica stomatologică pentru efectuarea îngrijirilor dentare regulate.

Primele semne de gingivită sunt:

• Sângerări ale gingiilor în timpul periajului.
  • Respirație urât mirositoare.
  • Gingii umflate.
  • Schimbarea nuanței gingiilor de la rozaliu la roșiatic și chiar la roșu închis.

Care este legatura dintre gingii și dinți?

Gingia este țesutul moale care ne înconjoară si sustine dintii. Prin urmare, orice problemă a gingiilor vă poate afecta dinții, iar lipsa unei îngrijiri adecvate a gingiilor poate provoca afecțiuni semnificative precum retractia gingiilor și chiar pierderea dinților.

Gingivita cauzată de igiena orală precară, chiar dacă se află în fazele incipiente, provoacă sângerare gingivală și respirație urât mirositoare. Dacă inflamația nu este tratată la timp, ea se poate transforma în boală parodontală și poate provoca deplasarea și pierderea dinților.

Tratamentele necesare în astfel de situații, includ de obicei intervenția chirurgicală, precum: chirurgie parodontală, grefa osoasă, plombe sau coroane dentare și multe altele.

Studiile au identificat o legătură directă între parodontoză și alte afecțiuni precum diabetul, hipertensiunea, endocardită și multe altele. Prin urmare, este important ca problema să fie depistată din timp.

Retracția gingivală: simptome, riscuri, tratament

Retracția gingivală poate apărea dintr-o varietate de motive, precum: periajul incorect sau periajul prea agresiv, fumatul, bolile gingivale sau pe fond genetic. În urma retracției, adică atunci când marginea țesutului gingiilor din jurul danturii se retrage, rădăcina dintelui este expusă, prinderea acestuia este de fapt slăbită și se dezvoltă sensibilitatea la cald și rece.

Retracția gingivală poate fi tratată eficient în etapele sale incipiente, astfel că problema diagnosticării precoce este foarte importantă. (prin verificări și proceduri stomatologice periodice la clinica dentară)

Pe măsură ce retracția gingivală se diminuează, este necesară intervenția chirurgicală pentru a proteja gingiile de resorbția osoasă și pentru a regenera țesuturile gingivale, astfel încât acestea să ofere în continuare protecția dentară necesară.

Remedierea estetică a liniei gingivale

Suferiți de problema “Gummy Smile” (zâmbet gingival)?

Fenomenul “Gummy Smile” cunoscut și sub denumirea de „zâmbet gingival” este o problemă estetică caracterizată prin supraexpunerea gingiei în timpul zâmbetului, astfel gingia acoperă în mod excesiv dinții de sus. Acest fenomen se datorează unor factori diverși, precum dinți „scurți”, parodontoză, buze subțiri sau întinse și multe altele. În clinica noastră, realizăm un design inovator al liniei gingivale folosind tehnologia laser și oferim pacienților noștri un zâmbet frumos în cel mai scurt timp. În plus, în clinica noastră, zâmbetul gingival poate fi tratat și prin injectarea unui mici doze de toxină botulinică în mușchii de la nivelul buzei superioare.