Clinica Stomatologica » Caz de poliomielită într-o suburbie din orașul New York, primul după aproape un deceniu

Un rezident adult dintr-o suburbie a orașului american, New York, a fost diagnosticat cu poliomielită după ce s-a confruntat cu paralizie în urmă cu o lună, au declarat joi oficiali de stat și locali din domeniul sănătății, marcând primul caz confirmat de boală în aproape 10 ani.

Autoritățile americane au precizat că persoana respectivă, un tânăr adult, nevaccinat împotriva poliomelitei, a început să prezinte simptome de slăbiciune și paralizie în urmă cu o lună.

Testele au sugerat că în cazul depistat în Rockland County virusul este extrem de contagios și ar fi putut proveni din afara Statelor Unite, a declarat Departamentul de Sănătate al statului New York într-un comunicat.

„Supraveghem familia și contactele apropiate ale acestei persoane și evaluăm riscurile pentru comunitate”, a declarat dr. Patricia Schnabel Ruppert, comisarul pentru sănătate al comitatului Rockland, într-o conferință de presă, subliniind că, în prezent, pacientul nu mai este contagios.

Analiza experților de stat în domeniul sănătății a constatat că acest caz provine dintr-o tulpină de virus slăbit, utilizat în vaccinul oral împotriva poliomielitei de peste ocean, care poate provoca uneori infecții, motiv pentru care a fost întrerupt în Statele Unite din 2000, a mai precizat comisarul pentru sănătate din comitatul American.

Oficialitățile au specificat că sunt în curs de evaluare a circumstanțelor în care s-a produs această infectare, adăugând că individul nu și-a administrat un vreun vaccin oral.

Centrele americane pentru controlul și prevenirea bolilor (CDC), au confirmat diagnosticul de poliomielită și au declarat că niciun caz de boală nu s-a mai înregistrat în Statele Unite din 1979.

Un virus apărut pe cale naturală, „un virus sălbatic” poate fi adus în țară și de un călător infectat, așa cum s-a întâmplat cel mai recent în 1993, potrivit CDC.

Ultima infecție cunoscută cu poliomielita din SUA a fost detectată în urma unui vaccin oral, în 2013, a mai precizat agenția.

Poliomielita (paralizia infantilă) este o boală infecțioasă virală acută, cauzată de un virus ARN (poliovirus), care se răspândește de la om la om. Boala nu poate fi vindecată, dar infecția poate fi prevenită prin vaccinare, iar o reducere dramatică a cazurilor la nivel mondial în ultimele decenii s-a datorat campaniilor intense de imunizare națională și regională la bebeluși și copii.

Poliomielita este deseori asimptomatică, dar poate produce simptome asemănătoare gripei, cum ar fi o durere în gât, febră, oboseală și greață, a mai precizat CDC.

Într-un procent mic de cazuri, virusul poate invada sistemul nervos și poate provoca ireverssibil paralizie.

Oficialitățile americane au refuzat să dezvăluie starea actuală sau prognosticul individului infectat sau să precizeze dacă paralizia va fi permanentă.

Ca urmare a recentului caz, oficialii locali din domeniul sănătății au planificat deschiderea unor clinici de vaccinare, îndemnând pe cei care au rămas nevaccinați să se vaccineze.

În Statele Unite, un vaccin polio inert administrat în trei injecții oferă o imunitate de aproape 100%.

Poliomielita a fost una dintre cele mai de temut boli din Statele Unite, valurile de infecții de la sfârșitul anilor 1940 afectând aproximativ 35.000 de americani anual.

Primul vaccin împotriva poliomielitei a devenit disponibil în 1955.

Articolul Caz de poliomielită într-o suburbie din orașul New York, primul după aproape un deceniu apare prima dată în 360medical.ro.