Clinica Stomatologica » Comunicat de siguranță emis de FDA în urma unui nou studiu privind testarea pentru Covid-19

Concluziile unui nou studiu condus de cercetători de la facultatea de medicină a universității din Massachusetts stau la baza unui comunicat de siguranță emis de Administrația pentru Alimente și Medicamente din SUA (FDA), cu privire la utilizarea testelor antigen la domiciliu pentru Covid-19.

Comunicatul de siguranță FDA recomandă cetățenilor să efectueze teste repetate sau în serie în urma unui rezultat negativ la orice test antigen Covid-19 la domiciliu.

Dacă testarea repetată nu este efectuată după un rezultat negativ, o infecție poate fi ratată și oamenii pot răspândi în necunoștință de cauză virusul SARS-CoV-2, mai ales dacă nu se confruntă cu simptome.

FDA recomandă repetarea testării în urma unui rezultat negativ, indiferent dacă o persoană are sau nu simptome Covid-19.

Comunicarea vine în urma rezultatelor unui studiu al cercetătorilor de la UMass, care arată că testele antigen la domiciliu au mai multe șanse de a detecta Covid-19 în prima săptămână de infecție.

Conform studiului o persoană fără simptome ar trebui să se testeze în serie, de trei ori, la intervale de 48 de ore, folosind kiturile de testare la domiciliu, în timp ce o persoană cu simptome ar trebui să se testeze de două ori, în același interval de timp.

Acest studiu a fost realizat în colaborare cu FDA și Institutele Naționale de Sănătate din SUA, pentru a asigura cele mai bune dovezi generate pentru efectuarea testelor antigen rapide la persoanele asimptomatice, a declaratt dr. Apurv Soni, profesor asistent de medicină și cercetător principal al studiului.

„Din câte știm, acesta este unul dintre cele mai mari studii de până acum care au examinat performanța testelor antigene rapide în serie, pe parcursul a două săptămâni, împotriva Covid-19. Rezultatele acestui studiu arată că testele rapide detectează variantele Omicron și Delta, și că testarea în serie cu teste antigen rămâne o modalitate utilă de a detecta infecția”, a declarat prof. Nathaniel Hafer, lector univ. dr de medicină moleculară și cercetător principal al echipei RADx Tech Clinical Studies Core Logistics.

Studiul a analizat 5.609 de persoane eligibile cu vârsta de peste 2 ani din întreaga țară, dintre cele 7.361 care au fost înscrise în studiul național Test Us At Home (Testați-ne Acasă), realizat de RADx Tech Clinical Studies Core în perioada octombrie 2021 – ianuarie 2022.

Participanții au efectuat un test antigen la domiciliu, folosind unul dintre cele trei kituri de testare care sunt disponibile cetățenilor din Statele Unite, și au colectat o probă pentru un test molecular PCR, folosind bețișoare nazale pentru ambele tipuri de probe de testare. Participanții s-au testat la fiecare 48 de ore, timp de 15 zile.

În timpul perioadei de testare, 154 de participanți au fost testați pozitiv pentru infecția cu SARS-CoV-2 pe baza testelor PCR moleculare.

Testarea în serie cu un test antigen la domiciliu de două ori pe parcursul a 48 de ore a dus la detectarea a peste 90% din infecții, atunci când persoanele simptomatice au început testarea în prima săptămână de infecție, relatează studiul.

Dintre cei care nu au avut simptome, dar au avut o infecție care a durat cel puțin două zile pe baza testelor PCR, testarea în serie de trei ori cu un test antigen la domiciliu, la intervale de 48 de ore a detectat mai mult de 75% din infecții, o creștere a sensibilității de la aproximativ 60%, după o testare efectuată doar de două ori.

Persoanele suspectate de a fi infectate cu virusul SARS-CoV-2, dar care nu au dezvoltat simptome, ar trebui să manifeste prudență, să poarte  mască și să evite locurilor aglomerate, timp de cel puțin șase zile, până sunt efectuate cele trei teste antigen la domiciliu, la distanță de 48 de ore, sfătuiesc autorii studiului.

Articolul Comunicat de siguranță emis de FDA în urma unui nou studiu privind testarea pentru Covid-19 apare prima dată în 360medical.ro.