Clinica Stomatologica » COVID-19 în România: Trendul este descendent

COVID-19 în România: Trendul este descendent

România înregistrează o scădere a numărului de cazuri de COVID-19, potrivit ultimelor declarații făcute de ministrul Sănătăţii, care a prezentat statisticile din ultima săptămână și a spus că observă o reducere cu circa 5.000 a numărului total de cazuri de COVID-19 înregistrate. ,,Este posibil ca una sau două săptămâni să existe o fie o fază de platou, după care scăderea cazurilor de infectări cu SARS-CoV-2 să se reia. Trendul este descendent”, a declarat prof.dr. Alexandru Rafila, ministrul Sănătății.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 4.689 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), cu 1.171 mai multe față de ziua anterioară. 905 din cazurile noi din 24 de ore sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 90 de zile după prima infectare.

În unitățile sanitare de profil, numărul persoanelor internate în secții cu COVID-19 este de 4.299 cu 305 mai multe față de ziua anterioară. De asemenea, la ATI sunt internate 274 persoane, cu 10 mai multe față de ziua anterioară.

Din cei 274 pacienți internați la ATI, 238 sunt nevaccinați. Din totalul pacienților internați, 657 sunt minori, 654 fiind internați în secții, cu 102 mai mulți față de ziua anterioară și 3 la ATI, cu 1 mai mult față de ziua anterioară.

În privința deceselor, ,,va urma trend descrescător. Avem o medie zilnică de 25 de decese în săptămâna 1-7 august”, a mai spus prof.dr. Rafila, care a ținut să precizeze că nu poate face predicţii extrem de sigure privind situaţia cazurilor de COVID-19 în septembrie.

,,Rămâne de văzut tendinţa din următoarea perioadă. Nu putem să facem predicţii extrem de sigure, dar, în mod evident, trendul este descendent şi ne bucură acest lucru pentru că previne supraaglomerarea spitalelor”, a afirmat în conferința de presă de ieri Alexandru Rafila.

Până astăzi, 66.193 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS-CoV-2 au decedat. Dintre cele 14 decese, 6 au fost înregistrate la categoria de vârstă 70-79 de ani și 8 la categoria de vârstă peste 80 de ani. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 2.024 teste RT-PCR ( 1.482 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 542 la cerere) și 13.013 teste rapide antigenice.

Potrivit ministrului Sănătății, în acest moment valul s-a stabilizat, dar nu se poate spune că valul pandemic s-a încheiat până nu ajungem la 1-2% cazuri pozitive. Deocamdată procentul cazurilor pozitive în urma testelor de diagnostic a scăzut de la 35% la 31%.

Varianta Ba.5 este dominantă în România, a mai precizat prof. dr. Rafila care recomandă purtarea măștii de protecție în spațiile închise și aglomerate.

,,Pentru septembrie școlile sunt mai bine pregătite, știu ce au de făcut, masca va fi recomandată în școli, cel puțin în prima luna și se va cere insistent aerisirea sălilor de clasă”, a afirmat ministrul Sănătăţii.

Articolul COVID-19 în România: Trendul este descendent apare prima dată în 360medical.ro.