Clinica Stomatologica » În România, pacienții cu hepatita cu virus Delta nu au încă o terapie dedicată

În România, pacienții cu hepatita cu virus Delta nu au încă o terapie dedicată

Hepatita Delta este considerată cea mai severă formă de hepatită virală, în condițiile în care evoluează rapid către boala hepatică avansată și într-un timp de trei ori mai scurt decât hepatita B. Afecțiunea este responsabilă de două-trei până la de șase ori mai multe ciroze hepatice, cancere hepatice, nevoi de transplant hepatic și decese. Însă în România, hepatita D nu are încă o terapie dedicată.

Singurul tratament disponibil în prezent pentru pacienții din România este cel cu interferon, care oferă o șansă de răspuns la doar 20-25% din pacienți. Din nefericire, acest răspuns nu este durabil, astfel încât marea majoritate a pacienților recad.

Mai mult, aproximativ o treime din pacienți nu sunt eligibili pentru acest tratament deoarece au o boală hepatică avansată, ciroză hepatică sau intoleranță sau contraindicații la interferon.

Vestea bună este că noi terapii se profilează la orizont. Există  deja o terapie promițătoare ca tratament cronic de lungă durată, care poate fi aplicat cât timp se dovedește eficient la pacienți.

,,Pentru noi ar trebuie să fie o prioritate să existe acces la terapia pentru hepatita B plus Delta, pentru că între pacienții cu hepatită Delta există oameni care nu mai pot aștepta. Îmi aduc aminte că, acum câteva luni, o doamnă spunea că în cinci ani de zile a trecut de la fibroză stadiul 1 la ciroză”, a declarat Marinela Debu, președintele Asociației Pacienților cu Afecțiuni Hepatice din România (APAH-RO), în cadrul dezbaterii HEPATITIS360, organizată de 360medical.ro.

,,Atunci când ai o posibilitate terapeutică trebuie să apelezi la ea, oricare ar fi aceea, să dai o șansă acestor pacienți”, a completat președintele APAH-RO.

De altfel, disponibilitatea medicamentelor pe piața din România este o problemă importantă.

,,Pacientul trebuie să fie informat și conștientizat în primul rând. Ulterior diagnosticului, protocolul terapeutic adecvat îl putem aplica numai dacă substanțele active pe care le avem în vedere sunt autorizate pentru utilizare. Această autorizare a substanțelor active, indiferent de denumirea comercială, se realizează în cazul de față prin proceduri europene care sunt supuse rigorilor unui calendar de desfășurare”, a menționat conf. univ. dr. Carolina Negrei, membru în consiliul științific al Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR).

,,În cazul unei infecții cronice și atât de frecvent întâlnite, un demers foarte important este de a asigura disponibilitatea acestor medicamente prin stabilirea statusului de compensare”, a completat dr. Negrei, în cadrul dezbaterii.

Având în vedere severitatea evoluției acestei forme de hepatită virală, rămân de urmărit în continuare perspectivele de a avea ultimele terapii dedicate pentru această patologie disponibile și pentru pacienții din România.

Citiți și:

Scădere a incidenței hepatitelor virale în România în ultimii 5 ani, cu un profil schimbat al pacientului

Articolul În România, pacienții cu hepatita cu virus Delta nu au încă o terapie dedicată apare prima dată în 360medical.ro.