Clinica Stomatologica » Noi orientări propuse pentru abordarea afecțiunilor colonului

Noi orientări propuse pentru abordarea afecțiunilor colonului

Societatea Americană de Chirurgie Colorectală a actualizat ghidul medical cu noi abordări pentru tratamentul bolilor de colon.

Noile orientări pentru medici în modul de abordare al tratamentului abcesului anorectal, fistulei anale și fistulei rectovaginale au fost pregătite de un comitet de experți în chirurgia colorectală.

Membrii comitetului au analizat 267 de studii medicale și chirurgicale și au actualizat orientările publicate anterior anterior în 2016. Noile orientări au fost publicate în numărul online din luna august al revistei Boli ale Colonului și Rectului, și abordează patru teme, prezentate succint în continuare.

Noi recomandări privind boala Crohn

Fistula anală asociată cu boala Crohn – Boala Crohn este o afecțiune cronică care provoacă inflamații persistente ale tractului gastro-intestinal.

Abcesele anorectale și fistulele anale sunt frecvente la pacienții cu boala Crohn și par să fie mai degrabă rezultatul pătrunderii inflamației decât a infecției.

În ghidul actualizat, noua recomandare arată că fistulele anale în boala Crohn ar trebui să fie tratate, de obicei, atât cu o intervenție chirurgicală, cât și cu terapie medicamentoasă. Cele mai bine studiate medicamente sunt infliximab și adalimumab, care au o puternică acțiune antiinflamatorie.

Chirurgia este de obicei urmată de terapia cu antibiotice. Chirurgul poate plasa un seton de drenaj, o bucată de fir chirurgical, sau o scurgere foarte mică de silicon în tractul fistulei, pentru a ajuta la scurgerea fistulei. Uneori, un seton este utilizat pentru controlul bolilor pe termen lung. În circumstanțe extreme, chirurgii vor îndepărta rectul pacienților cu fistulă anală severă, cu deturnarea permanentă a materiilor fecale într-o pungă de colostomie.

Un tratament pentru fistula anală, nou acceptat în acest ghid, este administrarea de celule stem pentru repararea tesutului deteriorat. Abordare nu este disponibilă pe scară largă, totuși, a fost studiată la pacienții cu boala Crohn.

Noi orientări de tratament pentru bolile anusului și rectului

Abcesul anorectal – un abces anorectal este un pliu umplut cu puroi, care apare lângă deschiderea anală sau mai adânc, spre rect, cauzat de o infecție bacteriană. În mod obișnuit, este tratat cu incizie imediată și drenaj. Noile orientări recomandă rezervă în administrarea antibioticelor pentru pacienții care au anumite complicații.

Fistula anală – După tratamentul cu succes al unui abces, aproximativ 30% până la 70% dintre pacienți pot continua să dezvolte o fistulă anală, un pasaj tubular anormal între canalul anal și pielea din jurul anusului. O fistulă necesită, de obicei, o intervenție chirurgicală, iar noile orientări oferă sugestii actualizate despre diverse proceduri și posibile abordări.

O nouă secțiune a ghidului discută despre chirurgia minim invazivă pentru fistula anală, care implică utilizarea unui endoscop sau a unui laser. În studii recente, ratele de vindecare pe termen scurt au fost promițătoare, dar ratele de vindecare și recurență pe termen lung sunt necunoscute.

Fistula rectovaginală – O fistulă rectovaginală reprezintă o conexiune anormală între anus și vagin, sau rect și vagin. Conținutul intestinului se poate scurge prin fistulă, permițând gazelor sau scaunului să treacă prin vagin. Fistulele rectovaginale sunt de obicei rezultatul unor leziuni din timpul nașterii, dar pot fi legate și de boala Crohn, cancer sau infecție. Acestea necesită adesea o intervenție chirurgicală și, la fel ca în cazul unei fistule anale, cazurile severe pot necesita îndepărtarea parțială sau totală a rectului.

Fistulele rectovaginale benigne, puțin deranjante, sunt în general tratabile cu spălături, îngrijirea leziunilor, antibiotice (în cazuri de infecție) și suplimente alimentare cu fibre pentru reducerea constipației, timp de trei până la șase luni.

Evaluarea clinică rămâne cea mai importantă

Ghidul nu impune o formă specifică de tratament pentru oricare dintre aceste afecțiuni, au subliniat experții.

„Hotărârea finală cu privire la oportunitatea abordării oricăreia dintre aceste proceduri specifice, trebuie să fie făcută de către medic, în lumina tuturor circumstanțelor individuale prezentate de pacient”, au precizat autorii noilor recomandări.

Articolul Noi orientări propuse pentru abordarea afecțiunilor colonului apare prima dată în 360medical.ro.