Clinica Stomatologica » Noi simptome clinice identificate în variola maimuței

Noi simptome clinice identificate în variola maimuței

O colaborare internațională între 16 țări a produs un studiu care identifică noi simptome clinice ale infecției cu virusul monkeypox uman (MPV), care provoacă variola maimuței.

Recentul studiu publicat joi, în The New England Journal of Medicine (NEJM), identifică noi simptome clinice ale infecției cu MPV, care, speră specialiștii, vor ajuta diagnosticările viitoare și vor contribui la încetinirea răspândirii infecției.

Studiul a fost realizat ca răspuns la amenințarea apărută la adresa sănătății globale și cuprinde cea mai mare serie de cazuri de până acum, raportând 528 de infecții confirmate în 43 de locații, între 27 aprilie și 24 iunie 2022.

Studiul arată că răspândirea actuală a virusului afectează în mod disproporționat bărbații homosexuali și bisexuali, care reprezintă 98% dintre persoanele infectate din acest grup. Deși, cel mai probabil, în majoritatea acestor cazuri boala se transmite pe cale sexuală, cercetătorii subliniază că virusul poate fi transmis prin orice contact fizic apropiat, prin picături respiratorii mari și potențial prin îmbrăcăminte și alte suprafețe.

Concluziile acestui studiu, inclusiv identificarea celor mai expuși riscului de infecție, vor ajuta la sprijinirea răspunsului global la virus, spun experții.

Intervențiile în domeniul sănătății publice destinate grupului cu risc ridicat ar putea contribui la detectarea și încetinirea răspândirii virusului.

Recunoașterea bolii, depistarea contacților și consilierea oamenilor să se izoleze vor fi componente cheie ale răspunsului în materie de sănătate public, evidențiază studiul.

Multe dintre persoanele infectate examinate în studiu au prezentat simptome nerecunoscute de definițiile medicale actuale pentru această boală.

Aceste simptome includ leziuni genitale unice și răni pe gură sau anus. Simptomele clinice sunt similare cu cele ale infecțiilor cu transmitere sexuală (ITS) și pot duce cu ușurință la o diagnosticarea greșită, spun specialiștii. În unele cazuri, aceste simptome au dus la internarea persoanelor în spital pentru gestionarea durerii și a dificultăților de înghițire.

De aceea este important ca aceste noi simptome clinice să fie recunoscute și profesioniștii din domeniul sănătății să fie educați cu privire la modul de identificare și gestionare al bolii, diagnosticarea greșită putând încetini detectarea și împiedica eforturile de a controla răspândirea virusului, spun autorii studiului.

Experții cred că studiul va duce la creșterea ratelor de diagnostic, în cazul persoanele din grupurile de risc cu simptome tradiționale de ITS.

„Virusurile nu cunosc granițe, iar infecțiile cu MPV au fost descrise acum în 70 de țări, și la peste 13.000 de persoane. Această serie de cazuri la nivel mondial a permis medicilor din 16 țări să împărtășească experiența lor clinică vastă și multe fotografii clinice pentru a-i ajuta pe medicii din locurile cu mai puține cazuri. Am arătat că definițiile de caz internaționale actuale trebuie extinse pentru a adăuga simptome care nu sunt incluse în prezent, cum ar fi răni în gură, pe mucoasa anală și ulcere unice. Aceste simptome particulare pot fi severe și au dus la internări în spital, deci este important să facă parte din diagnostic. Extinderea definiției de caz îi va ajuta pe medici să recunoască mai ușor infecția și să împiedice astfel oamenii să o transmită mai departe. Având în vedere constrângerile globale privind vaccinul și aprovizionarea anti-virală pentru această infecție tropicală subfinanțată și neglijată cronic, prevenția rămâne un instrument-cheie în limitarea răspândirii globale a infecției cu virusul monkeypox uman (MPV)”, a declarat Chloe Orkin, profesor de medicina HIV la universitatea Queen Mary din Londra,  directorul inițiativei SHARE.

„Este important să subliniem că variola maimuței nu este o infecție cu transmitere sexuală în sensul tradițional; poate fi dobândită prin orice fel de contact fizic strâns. Totuși, munca noastră sugerează că majoritatea transmiterilor de până acum au fost legate de activitatea sexuală, în principal, dar nu exclusiv, în rândul bărbaților care întrețin relații sexual cu alți bărbați. Acest studiu de cercetare sporește înțelegerea modului în care este răspândită boala și a grupurilor în care se răspândește, ceea ce va ajuta la identificarea rapidă a cazurilor noi și ne va permite să oferim strategii de prevenire, cum ar fi vaccinurile, acelor persoane cu risc mai mare”, a declarat dr. John Thornhill, medic consultant în sănătate sexuală și HIV, și lector clinic senior la Barts NHS Health Trust și universitatea Queen Mary din Londra.

„În plus, am identificat noi prezentări clinice la persoanele cu variola maimuței. În timp ce ne așteptam la diverse probleme ale pielii și erupții cutanate, am constatat, de asemenea, că una din zece persoane a avut doar o singură leziune a pielii în zona genitală, iar 15% au avut dureri anale și / sau rectale. Aceste prezentări diferite evidențiază faptul că infecțiile cu MPV ar putea fi ratate sau ușor confundate cu infecțiile comune cu transmitere sexuală, cum ar fi sifilisul sau herpesul. Prin urmare, sugerăm extinderea definițiilor de caz actuale. De asemenea, am identificat MPV într-o mare parte din probele de material seminal de la persoanele cu testate cu variola maimuței. Chiar și așa, asta ar putea fi un lucru întâmplător, deoarece nu știm dacă (virusul) este prezent la un nivel suficient de ridicat pentru a facilita transmiterea sexuală. Este nevoie de mai multă cercetare pentru a înțelege mai bine acest lucru”, a conchis medicul.

“Variola maimuței” este o infecție virală provocată de un virus din genul orthopoxvirus, familia poxviridae. Acest virus a fost identificat pentru prima dată la maimuțe în 1958, primul caz la om fiind confirmat la începutul anilor 1970 în Republica Democratică Congo.

Infecția cu virusul MPV, care provoacă variola maimuței, a fost confirmată pentru prima dată în Europa pe 7 mai anul acesta, în Marea Britanie, la un pacient cu istoric de călătorie în Nigeria.
Virusul este endemic în vestul și centrul Africii și a fost rareori detectat în alte regiuni până în luna mai 2022.

Simptomele sunt similare variolei, dar cu forme mai ușoare și mortalitate mai mică.

Până în prezent, în România au fost confirmate 19 cazuri de variola maimuței.

Articolul Noi simptome clinice identificate în variola maimuței apare prima dată în 360medical.ro.