Clinica Stomatologica » O nouă boală cu origine necunoscută și simptome asemănătoare Ebola provoacă panică în Africa

Autoritățile din Tanzania (Africa de Est), investighează o boală necunoscută în care pacienții experimentează simptome similare cu bolile Ebola sau Marburg. În total, au fost raportate până acum 13 cazuri în sud estul țării, în regiunea Lindi, unde 3 persoane au decedat în urma acestei afecțiuni necunoscute.

Autoritățile națiunii est-africane, situată în sudul Kenyei, au catalogat epidemia drept „ciudată”. Pacienții experimentează febră, dureri severe de cap, oboseală și sângerări, în special ale nasului.

Ministerul sănătății din Tanzania a declarat că rezultatele preliminare ale testelor de laborator exclud virusurile Ebola și Marburg în cazurile raportate. Testele pentru Covid-19 au ieșit, de asemenea, negative.

Oficialii afirmă într-un comunicat că în prezent se află în plină desfășurare acțiuni de identificare a contactelor cu persoanele infectate.

Cinci persoane sunt în izolare, se afirmă în comunicatul menționat.

Ministrul Sănătății, dr. Aifelo Sichalwe, a îndemnat populația să rămână calmă pe măsură ce investigațiile continuă. El a precizat că „guvernul a format o echipă de intervenție care încă investighează această boală necunoscută”, și a cerut persoanelor care prezintă simptome similare să solicite imediat asistență medicală.

La rândul său, președintele Tanzaniei, Samia Suluhu Hassan, a declarat că boala „ciudată” ar fi putut fi cauzată de „interacțiunea tot mai frecventă” dintre oameni și animalele sălbatice.

Atât virusurile Marburg, cât și Ebola, despre care se știe că se răspândesc între oameni, pot fi purtate de liliecii de fructe.

Ghana, situată pe coasta de vest a Africii, a raportat săptămâna trecută două cazuri suspecte de virus Marburg, care ucide până la 90% dintre pacienții infectați.

Pacienții nu avuseseră contact unul cu celălalt, ceea ce sugerează că boala se răspândește pe scară mai largă.

Tanzania nu a înregistrat niciodată cazuri de Ebola sau Marburg, două virusuri hemoragice despre care se știe că provoacă sângerări mortale.

Articolul O nouă boală cu origine necunoscută și simptome asemănătoare Ebola provoacă panică în Africa apare prima dată în 360medical.ro.