Clinica Stomatologica » Oamenii de știință cred au găsit un potențial tratament pentru astm care vizează cauza afecțiunii

În testele preclinice, cercetătorii au reușit să elimine simptomele de astm în două săptămâni și să readucă aproape la normal căile respiratorii ale șoarecilor.

Puțin sub 5,5 milioane de oameni din Marea Britanie primesc tratament pentru astm și aproximativ 1.200 de oameni mor din cauza bolii în fiecare an.

Astmul provoacă îngroșarea și constricția căilor respiratorii, ducând la simptome precum respirația șuierătoare și dificultăți de respirație.

În prezent astmul se tratează cu steroizi, care reduc simptomele pe termen scurt, prin relaxarea căilor respiratorii și scăderea inflamației.

Niciun medicament din prezent nu abordează însă modificările structurale pe care astmul le cauzează căilor respiratorii și plămânilor, pentru a oferi un tratament de lungă durată.

„Adresând direct schimbările din căile respiratorii sperăm că această abordare ar putea oferi în cele din urmă un tratament permanent și mai eficient decât cele deja disponibile, în special pentru astmaticii severi, care nu răspund la steroizi. Munca noastră este încă într-un stadiu incipient și sunt necesare cercetări suplimentare înainte de a putea începe testele la oameni”, a declarat autorul principal al studiului,  dr Jill Johnson, de la facultatea de bioștiințe a universității Aston, din Anglia.

În noua cercetare, oamenii de știință  s-au concentrat pe căile respiratorii și pe un tip de celule stem cunoscute sub numele de pericite, care se găsesc în principal în vasele de sânge din mucoasa nazală.

Când cei care suferă de astm au o reacție alergică și inflamatorie la acarienii de praf, pericitele se deplasează către pereții căilor respiratorii pentru a-i anihila.

Odată ajunse acolo, pericitele se dezvoltă în celule musculare și alte celule care fac căile respiratorii mai groase și mai puțin flexibile.

Mișcarea pericitelor este declanșată de o proteină cunoscută sub numele de CXCL12. Cercetătorii au folosit o moleculă candidat numită LIT-927, pe care au introdus-o în pasajul nazal al șoarecilor, cu scopul de a bloca semnalul proteinei.

Șoarecii astmatici care au fost tratați cu LIT-927 au prezentat o reducere a simptomelor în decurs de o săptămână, iar simptomele lor au dispărut practic în două săptămâni.

Cercetătorii au descoperit că pereții căilor respiratorii la șoarecii tratați cu LIT-927 erau mult mai subțiri decât cei de la șoarecii netratați, respectiv mai aproape de cei ai animalelor sănătoase de control.

Echipa va aplica acum pentru finanțare suplimentară pentru a efectua mai multe cercetări în privința dozării și a perioadei de timp pentru tratament.

Astfel vor putea determina cea mai eficientă durată pentru administrarea tratamentului în timpul evoluției bolii, cât de mult agent LIT-927 este necesar, și impactul tratamentului asupra funcției pulmonare.

În cazul în care această cercetare va avea succes, vor mai fi necesari câțiva ani până când tratamentul ar putea fi testat la oameni.

Cercetarea a fost finanțată de Medical Research Council, parte a Uk Research and Innovation și a fost publicată în Respiratory Medicine.

Articolul Oamenii de știință cred au găsit un potențial tratament pentru astm care vizează cauza afecțiunii apare prima dată în 360medical.ro.