Clinica Stomatologica » OMS: Peste 14.000 de cazuri de variola maimuței raportate la nivel mondial

OMS: Peste 14.000 de cazuri de variola maimuței raportate la nivel mondial

Peste 14.000 de cazuri de variola maimuței au fost raportate la nivel mondial în țări în care infecția nu este endemică, a anunțat directorul general al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus. Organizația a confirmat și cinci decese din cauza infecției în Africa.

Până în prezent, Europa se află pe primul loc, cu cele mai multe cazuri raportate, în special în rândul bărbaților homosexuali, potrivit OMS.

OMS a convocat o ședință a comisiei care supraveghează infecția cu variola maimuței, pentru a decide dacă epidemia este o urgență de sănătate publică de interes internațional (PHEIC), cel mai înalt nivel de alertă.

„Indiferent de recomandarea comisiei, OMS va continua să facă tot ce îi stă în putință pentru a sprijini țările să oprească transmiterea și să salveze vieți”, a declarat Ghebreyesus, citat de Reuters.

Până în prezent, în România au fost confirmate 19 cazuri de variola maimuței.

Infecția cu virusul MPV, care provoacă variola maimuței, a fost confirmată pentru prima dată în Europa în 7 mai, în Marea Britanie, la un pacient cu istoric de călătorie în Nigeria.

Virusul este endemic în vestul și centrul Africii și a fost rareori detectat în alte regiuni până în luna mai 2022.

“Variola maimuței” este o infecție virală provocată de un virus din genul orthopoxvirus, familia poxviridae. Acest virus a fost identificat pentru prima dată la maimuțe în 1958, primul caz la om fiind confirmat la începutul anilor 1970 în Republica Democratică Congo.

Simptomele sunt similare variolei, dar cu forme mai ușoare și mortalitate mai mică.

Articolul OMS: Peste 14.000 de cazuri de variola maimuței raportate la nivel mondial apare prima dată în 360medical.ro.