Clinica Stomatologica » Patronatul Medicilor de Familie Cluj și Asociația Medicilor de Familie Cluj de disfuncționalitățile noului RENV

Medicii de familie se plâng de câteva zile de noul Registru Electronic Național de Vaccinare (RENV) în care trebuie să introducă datele și întâmpină o serie de probleme, fiindcă acesta nu e funcțional 100%. De altfel, Patronatul Medicilor de Familie Cluj și Asociația Medicilor de Familie Cluj au sesizat Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) și Direcția de Sănătate Publică a județului Cluj (DSP Cluj) cu privire la numeroasele disfuncționalități ale noului Registru Electronic Național de Vaccinare (RENV).

Noul RENV, o platformă care a fost gândită pentru a ușura munca medicilor vaccinatori printr-o interfață intuitivă și facilă de a introduce vaccinările efectuate, însă și a DSP-urilor din țară prin posibilitatea de urmărire în timp real a consumului de vaccin din județ, a fost dată în folosință luni 4 iulie, spune Patronatul Medicilor de Familie Cluj.

,,Din păcate platforma nici după o săptămână nu funcționează în parametri optimi, baza de date fiind incompletă deși în ultimii zece ani medicii au introdus toate vaccinările în RENV, având în acest sens dovezi generate chiar din RENV. Unii copii sunt de negăsit în noul RENV, altora le lipsesc anumite vaccinuri deși acestea au fost efectuate și introduse la momentul respectiv, altora nu li se pot introduce vaccinurile efectuate în această săptămână pentru că le lipsesc în platformă anumite vaccinuri din maternitate.

Sperăm că INSP, ca entitate care are în administrare RENV-ul și care trebuie să asigure mentenanța acestuia precum și organizarea, stocarea și protejarea datelor din RENV să restaureze baza de date la starea inițială (1 iulie) și să repare toate erorile care apar la introducerea vaccinurilor în RENV”, scrie Patronatul Medicilor de Familie Cluj într-o postare pe pagina oficială de pe Meta.

,,Considerăm ca platforma nouă RENV trebuia livrată ca produs final doar după o testare amănunțită și după corectarea tuturor erorilor”, au completat reprezentanții Patronatului clujean.

Medicul de familie Raluca Zoițanu a precizat că vechiul RENV funcţiona binişor.

,,Nu excelent, nu era minunat. Trebuia să dai multe clickuri şi uneori stătea mult timp să se gândească până să răspundă. Alteori îţi arăta înregistrările altui medic Dar mergea”, a scris dr. Raluca Zoițanu.

Medicul de familie bucureștean a declarat pentru 360medical.ro că în noul RENV nu s-a preluat baza de date veche. ,,Maternitățile au raportat vaccinările în RENV vechi, dar în RENV nou nu apar. La fel vaccinările raportate de medicii de familie in RENV vechi nu apar în cel nou”.

Dr. Raluca Zoițanu a trimis cinci mesaje prin mesageria RENV la INSP pe toate conturile pe care le-a găsit cu “INSP”: admin, administrator, INSP, CNSCBT etc. plus două mailuri la adresa de contact, dar nu a primit niciun răspuns.

Articolul Patronatul Medicilor de Familie Cluj și Asociația Medicilor de Familie Cluj de disfuncționalitățile noului RENV apare prima dată în 360medical.ro.