Clinica Stomatologica » Riscurile pentru Covid lung la copii, identificate de un studiu internațional

Riscurile pentru Covid lung la copii, identificate de un studiu internațional

Aproape 6% dintre copiii care s-au prezentat la secțiile de urgență cu Covid-19 au raportat simptome de Covid lung după 90 de zile, potrivit unui studiu realizat în opt țări.

Studiul a constată că vârsta, numărul de zile de spitalizare și numărul simptomelor, sunt factori cheie asociați cu Covid lung la copii.

„Am constatat că, la unii copii, boala Covid-19 este asociată cu raportarea simptomelor persistente după 3 luni. Rezultatele noastre sugerează că sunt necesare îndrumări și monitorizări adecvate, în special la copiii cu risc ridicat de Covid lung”, a declarat dr. Stephen Freedman, de la Alberta Health Services, din Canada.

Studiul a inclus 1.884 de copii cu Covid-19, care au fost monitorizați timp de 90 de zile. Boala Covid lung a fost depistată la aproape 10% dintre copiii spitalizați, și la 5% dintre copiii externați din serviciile de urgență.

„Ratele de Covid lung raportate la adulți sunt substanțial mai mari decât ceea ce am găsit la copii. Constatările noastre pot informa deciziile politicilor de sănătate publică, cu privire la strategiile de reducere a bolii Covid-19 la copii, și abordările de screening pentru Covid de lungă durată în rândul celor cu infecții severe”, a declarat la rândul său, dr. Nathan Kuppermann, de la universitatea din California.

Cele mai raportate simptome persistente la copii au fost oboseală, slăbiciune, tuse, și dificultăți de respirație.

„Constatările noastre conform cărora, copiii care au avut inițial mai multe simptome de Covid-19 au fost expuși unui risc mai mare de a avea Covid lung, sunt în concordanță cu studiile la adulți. Din păcate, nu există terapii cunoscute pentru Covid lung la copii și este nevoie de mai multe cercetări în acest domeniu. Cu toate acestea, dacă simptomele sunt semnificative, tratamentul care vizează simptomele este cel mai important. Îngrijirea multidisciplinară este justificată, dacă simptomele afectează calitatea vieții”, a declarat dr. Todd Florin, de la spitalul de pediatric din Chicago.

Studiul a fost publicat vineri, în JAMA Network Open

Articolul Riscurile pentru Covid lung la copii, identificate de un studiu internațional apare prima dată în 360medical.ro.