Clinica Stomatologica » România va primi o donație de 5.000 de doze de vaccin împotriva variolei maimuței de la Comisia Europeană

Comisia Europeană va face o donație României de 5.000 de doze de vaccin, pentru a combate focarul de variola maimuței. Numărul total al persoanelor infectate a ajuns în România la 32.

Secretarul de stat în Ministrul Sănătăţii, Adriana Pistol, a anunțat marți, într-o conferință de presă că se așteaptă din partea Comisiei Europene o donație de vaccin împotriva variolei maimuţei pentru a combate focarul din România.

Cei infectați cu variola maimuței și contacții acestora se vor putea vaccina.

“Nu este o cantitate foarte mare. Îl vom oferi contacţilor, cazurilor. Din câte ştiu, vor fi primite 5.000 de doze de vaccin”, a declarat Pistol, citată de Agerpres.

Două noi cazuri de infecţie cu variola maimuţei au fost raportate în ultima săptămână, a anunțat Pistol. Potrivit secretarului de stat, cei infectaţi cu acest virus sunt bărbaţi cu vârste cuprinse între 31 şi 44 de ani.

Cu aceste două cazuri, numărul total al persoanelor infectate cu variola maimuţei în România a ajuns la 32.

Variola maimuței a fost declarată de către Organizația Mondială a Sănătății o „urgență de sănătate publică de interes internațional”, fiind clasificată la cel mai înalt nivel de alertă.

De la începutul lunii mai 2022, mai multe țări din Regiunea Europeană a OMS au raportat cazuri confirmate sau probabile de variola maimuței, o infecție virală rară, cu infectare umană accidentală, care apare, de obicei, în principal în regiunile împădurite din Africa Centrală și de Vest în urma contactului cu rezervorul animal. Boala este endemică în Africa.

Identificată pentru prima dată la maimuțe în 1958, boala are simptome ușoare, inclusiv febră, și leziuni cutanate dureroase, iar oamenii tind să se recupereze în două până la patru săptămâni, potrivit OMS.

Boala, cauzată de virusul monkeypox, care aparține familiei ortopoxvirusului, se poate răspândi și de la persoană la persoană, prin contact fizic strâns, și este rareori fatală.

Articolul România va primi o donație de 5.000 de doze de vaccin împotriva variolei maimuței de la Comisia Europeană apare prima dată în 360medical.ro.