Clinica Stomatologica » Se înmulțesc cazurile de variola maimuței în Ungaria

Se înmulțesc cazurile de variola maimuței în Ungaria

Ungaria a confirmat 42 de cazuri de variola maimuței până în prezent.

Variola maimuței a ajuns la 42 de cazuri în Ungaria după ce alți 9 bărbați, cu vârste cuprinse între 23 și 50 de ani, au fost confirmați cu infecția cu variola maimuței, a anunțat joi, Centrul Național de Sănătate Publică din această țară (NNK).

În perioada 25 iulie – 31 iulie 2022, persoanele infectate au vizitat furnizorul regional de servicii medicale cu simptome sugestive de variola maimuței, și, în toate cazurile, au fost prelevate probe pentru suspiciunea de boală. Persoanele infectate sunt izolate la locuințele lor de domiciliu, majoritatea în capitala Budapesta, mai informează sursa citată.

Potrivit aceleiași surse, autoritatea epidemiologică competentă de la nivel regional din Ungaria efectuează examinări epidemiologice la toți pacienții, inclusiv pentru depistarea contactelor.

Boala începe cu simptome generale, nespecifice, febră, frisoane, dureri musculare, dureri de spate, dureri de cap, oboseală, sau umflarea ganglionilor limfatici, urmate de erupții cutanate la 1-3 zile după simptomele introductive. În multe cazuri, erupțiile cutanate apar mai întâi pe față, apoi pe palmele și tălpile picioarelor, dar pot apărea și pe mucoasa orală, organele genitale și în jurul rectului, mai precizează NNK

Centrul Național pentru Sănătate Publică din Ungaria cere publicului să consulte imediat un doctor în cazul în care prezintă simptome de iritație sau erupții cutanate.

În România, până în prezent au fost confirmate 21 de cazuri, conform Ministerului Sănătății.

Articolul Se înmulțesc cazurile de variola maimuței în Ungaria apare prima dată în 360medical.ro.