Clinica Stomatologica » Studiu: Boala inflamatorie intestinală legată de spondiloartrită

Studiu: Boala inflamatorie intestinală legată de spondiloartrită

Pacienții cu boală inflamatorie intestinală (IBD) au mai des spondiloartrită (SpA) înainte și după diagnosticarea cu IBD, potrivit unui studiu recent publicat.

Cercetătorii de la universitatea Örebro, din Suedia,  au comparat apariția spondiloartritei într-un studiu la nivel național care a implicat 39.203 pacienți diagnosticați cu boală inflamatorie intestinală, în perioada 2006-2016, și 390.490 de persoane de control din populația generală.

Cercetătorii au descoperit că, în comparație cu persoanele de control, pacienții cu IBD au fost mai predispuși să aibă frecvent SpA la diagnosticarea cu IBD (2.5 față de 0.7 %; probabilitate, 3.48). De asemenea, pacienții cu IBD au primit mai des un diagnostic de SpA, cu 1.030 de evenimente SpA în timpul a 23,341,934 de persoane-ani de urmărire la pacienții cu IBD, comparativ cu 1.524 de evenimente SpA în grupul de referință (5,0 față de 0,72 la 1.000 de persoane-ani; risc, 7,15).

În analiza subgrupurilor, asocierile au fost cele mai puternice în rândul pacienților cu boala Crohn (probabilitate, 5,20; risc, 10,55) și IBD cu debut pediatric (probabilitate, 3,63; risc, 15,03).

Recomandarea studiului: pacienții cu IBD care au simptome articulare trebuie examinați pentru un potențial diagnostic de SpA.

Această recomandare este relevantă atât la activitatea de diagnosticare inițială a pacienților cu suspiciune de IBD, cât și în timpul monitorizării pacienților diagnosticați cu IBD, scriu autorii.

Studiul a fost publicat recent în Journal of Crohn’s and Colitis.

Articolul Studiu: Boala inflamatorie intestinală legată de spondiloartrită apare prima dată în 360medical.ro.