Sari la conținut
Clinica Stomatologica » STUDIU: Propofol, un anestezic utilizat în mod obișnuit, puternic asociat cu stop cardiac după intubare

STUDIU: Propofol, un anestezic utilizat în mod obișnuit, puternic asociat cu stop cardiac după intubare

Un studiu global, care a folosit date de la unitățile ATI, a evidențiat faptul că un anestezic utilizat în mod obișnuit pentru a ușura ventilația mecanică invazivă, crește riscul complicațiilor cardiovasculare în cazul bolnavilor în stare critică.

Un studiu observațional internațional (INTUBE) investighează practica globală în efectuarea intubării traheale la pacienții din 29 de țări, pentru a înțelege impactul și cele mai bune practici ale managementului căilor respiratorii la pacienții în stare critică.

Dr. John Laffey, profesor de anestezie și medicină de terapie intensivă la facultatea de medicină din cadrul National Unuiveristy of Ireland, și consultant în anestezie și medicină de terapie intensivă la spitalele universitare Galway, a condus o echipă internațională de cercetare care a investigat cauzele și impactul instabilității cardiovasculare apărută la intubare la aproape 3.000 de pacienți aflați în stare critică.

Lucrarea a fost publicată în American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au identificat factori de risc importanți și modificabili, despre care se știau puține până acum, și care cresc riscul ca pacienții în stare critică să dezvolte șoc și instabilitate cardiovasculară atunci când suferă intubație traheală urgentă pentru a permite ventilația mecanică invazivă.

Dovezile sugerează că un agent anestezic utilizat în mod obișnuit, propofol, are un rol major în apariția stopului cardiac și a hipertensiunii arteriale după intubare.

„Intubația traheală este una dintre cele mai riscante și frecvent efectuate proceduri la pacienții care se află în stare critică. Evenimentele adverse cardiovasculare, cum ar fi tensiunea arterială scăzută și chiar stopul cardiac, pot fi frecvente după intubare. Diferiți factori joacă un rol în creșterea riscului la pacienții care sunt în stare critică în comparație cu pacienții supuși unor proceduri chirurgicale”, a declarat dr. Laffey

„Până în prezent, cercetările privind intervențiile de reducere a riscului la acești pacienți aflați în îngrijire critică s-a axat în principal pe optimizarea oxigenării pacienților și pe metodele de realizare a intubării la prima încercare”, a precizat medicul.

„În cercetările noastre recente, ca parte a studiului INTUBE, am identificat că medicamentul anestezic utilizat în mod obișnuit, propofol, este puternic asociat cu o creștere a incidenței pentru stop cardiac și  hipotensiune severe după intubare. Aceasta este o descoperire importantă și este prima dată când acest lucru a fost investigat într-o cohortă de pacienți cu adevărat globală, cum este studiul INTUBE”, a mai precizat medicul.

„În urma acestui studiu, intenția noastră este să efectuăm studii clinice suplimentare pentru a dezvolta și testa strategii alternative cu scopul de a reduce riscul și severitatea sau evenimentele adverse cardiovasculare la pacienții în stare critică și care necesită intubare traheală urgentă. Între timp, datele noastre sugerează cu tărie că utilizarea medicamentului propofol ar trebui restricționată în acest grup de pacienți și chiar evitată acolo unde este posibil”, a subliniat medicul.

„Instruirea în utilizarea acestui medicament specializat este esențială. Medicamentul suprimă reflexele, ceea ce îl face deosebit de bun pentru intubare, dar în egală măsură se pare că această suprimare este cea care cauzează riscuri pentru pacienți”, a mai precizat medicul.

Articolul STUDIU: Propofol, un anestezic utilizat în mod obișnuit, puternic asociat cu stop cardiac după intubare apare prima dată în 360medical.ro.