Clinica Stomatologica » Studiu: Un regim de tratament topic de douăsprezece săptămâni reduce roșeața facială

Un regim de 12 săptămâni de tratament topic pentru roșeață facială și piele sensibilă calmează pielea inflamată și este bine tolerat, arată un studiu efectuat de o echipă de dermatologi americani.

Dr. Ellen O. Turner de la centrul de dermatologie din Dallas a efectuat un studiu clinic deschis, de 12 săptămâni, pentru a examina eficacitatea și tolerabilitatea unui regim facial topic pentru roșeață facială și piele sensibilă.

În studiu au fost înscriși indivizi sănătoși, bărbați și femei cu vârste cuprinse între 25 și 60 de ani, cu piele de la I la VI pe scala Fitzpatrick, care căutau tratament pentru roșeață facială moderată sau severă.

Scala Fitzpatrick reprezintă o metodă de clasificare a tonurilor pielii umane, care include şase culori și este folosită de dermatologi încă din anii ’70. Dr. Thomas Fitzpatrick, dermatolog la universitatea Harvard, este cel care a inventat scala Fitzpatrick.

Tratamentul din recentul studiu a fost aplicat zilnic, dimineața și seara.

Dr. Turner a constatat că:

• în săptămânile 8 și 12, scorul mediu general pe scala pentru roșeață s-a îmbunătățit cu 34% și, respectiv, 25%;
  • o îmbunătățire ușoară sau moderată a fost observată pe scorul scalei de îmbunătățire globală începând cu săptămâna a doua;
  • până în săptămâna 12, mai mult de 50% dintre participanții la studiu au înregistrat o îmbunătățire semnificativă;
  • toți participanții au fost de acord că până în săptămâna 12, pielea lor arăta și se simțea mai sănătoasă iar roșeața facială pe care o prezentau a fost mai puțin vizibilă, pielea părând mai puțin inflamată, și existând o îmbunătățire în aspectul general al pielii;
  • regimul de tratament a fost bine tolerat;

„Rezultatele studiului de 12 săptămâni au arătat că regimul de tratament conceput pentru a neutraliza roșeața pielii, a calma pielea inflamată și pentru a oferi protecție solară a fost bine tolerat și a îmbunătățit simptomele vizibile și fizice ale pielii sensibile”, a scris dr.Turner în studiul publicat în Journal of Cosmetic Dermatology.

Cercetarea a fost finanțată de Colorescience, producătorul produselor utilizate în studiu.

Articolul Studiu: Un regim de tratament topic de douăsprezece săptămâni reduce roșeața facială apare prima dată în 360medical.ro.