Clinica Stomatologica » Trei noi cazuri de variola maimuței, diagnosticate în România

Trei noi cazuri de variola maimuței, diagnosticate în România

Trei noi cazuri de variola maimuței au fost diagnosticate în România, astfel că până la acest moment sunt 14 persoane diagnosticate cu această boală. Potrivit Ministerului Sănătății, nu au existat decese în țara noastră cauzate de această boală.

De la începutul lunii mai 2022, mai multe țări din Regiunea Europeană au raportat cazuri confirmate sau probabile de variola maimuței (monkeypox), o infecție virală rară, cu infectare umană accidentală, care apare, de obicei, în principal în regiunile împădurite din Africa Centrală și de Vest în urma contactului cu rezervorul animal. De asemenea, se poate răspândi de la persoană la persoană.

Este cauzată de virusul monkeypox, care aparține familiei ortopoxvirusului. Există două tipuri de virus monkeypox, clada din Africa de Vest și cea din bazinul Congo (Africa Centrală). Deși clada vest-africană a infecției cu virusul monkeypox duce uneori la boli grave la unele persoane, boala este de obicei auto-limitantă. În medie, 1% dintre cei infectați cu tipul vest-african și până la 10% dintre cei infectați cu virusul din bazinul Congo au decedat.

În România, ultimele 3 cazuri diagnosticate sunt la bărbați, doi dintre ei cu vârsta de 38 de ani și unul de 32 de ani, din București și din județul Timiș. Starea lor de sănătate este bună și se află în izolare (doi pacienți la domiciliu și unul în spital). Până în acest moment, în România au fost diagnosticate cu variola maimuței 14 persoane.

Institutul Național de Sănătate Publică a postat mai multe materiale informative cu privire la variola maimuței explicând că în mod normal, boala nu se răspândește cu ușurință între persoane, fiind necesar un contact apropiat. Virusul pătrunde în organism prin pielea lezată, tract respirator, ochi, nas sau gură; și prin contact cu fluide corporale infectate. Principalul mod în care poate fi transmis este prin contact fizic apropiat prelungit cu o persoană diagnosticată cu variola maimuței (monkeypox) sau contact prelungit cu obiecte contaminate ale acesteia.

Variola maimuței (monkeypox) nu a fost documentată anterior ca o infecție cu transmitere sexuală, cu toate acestea transmiterea în timpul contactului sexual este în concordanță cu modul în care știm că virusul poate fi transmis de la o persoană la alta. F

Focare de variola maimuței (monkeypox), de obicei, au fost raportate în rândul populațiilor care trăiesc în zonele rurale și care vânează, manipulează și consumă carne de vânat. În ultimii ani, au apărut cazuri din ce în ce mai multe în zonele urbane din țările endemice.

În ultimii ani, au fost documentate cazuri de import din Africa de Vest în Regatul Unit al Marii Britanii și în alte trei țări pentru care nu a fost determinată sursa de infecție în țara de origine.

Perioada de incubație este de obicei între 6-13 zile de la contact, dar poate varia de la 5 la 21 de zile. Boala este adesea auto-limitantă, cu simptome ce dispar spontan într-un interval de 14- 21 de zile de la debut.

,,Transmiterea între oameni se poate realiza și prin picături respiratorii mari. Deoarece picăturile respiratorii mari nu se pot împrăștia pe distanțe mari, pentru transmitere este necesar un contact prelungit față în față”, se arată într-un material al OMS, tradus de INSP.

Articolul Trei noi cazuri de variola maimuței, diagnosticate în România apare prima dată în 360medical.ro.