Clinica Stomatologica » Un focar de antrax identificat într-o într-un parc natural din Croația

Un focar de antrax identificat într-o într-un parc natural din Croația

Boala antrax a fost confirmată la zeci de bovine găsite moarte într-un parc natural aflat la sud-est de capitala croată Zagreb. Anunțul a fost făcut în acest weekend de autoritățile din Croația.

Televiziunea de stat HRT a raportat că patru persoane au fost spitalizate după ce au prezentat simptome ușoare, pe piele.

Autoritățile din Croația au efectuat teste pe carcasele animalelor după ce a fost raportat că bovinele au dezvoltat simptome neurologice, se arată într-un comunicat al Ministerului Agriculturii din această țară.

Raportul arată că 107 bovine au murit în ultimele două săptămâni.

Oficialitățile croate spun că s-au luat toate măsurile pentru a limita epidemia din Lonjsko Polje, o câmpie inundabilă a râului Sava, cunoscută pentru mediul său unic.

„Putem spune că acest caz este sub control complet și nu este nevoie de panică”, a declarat un oficial din domeniul sănătății publice, Inoslav Brkić.

Antraxul este o boală infecțioasă gravă cauzată de Bacillus anthracis, o bacterie rezistentă, care poate supraviețui în condiții extreme o perioadă lungă de timp. Sporii acestor bacterii se află în stare latentă în pământ și pot fi activați de ploi abundente, inundații sau secetă.

Boala apare mai des la animale în special vite, cai și oi. Boala antrax poate provoca pierderea rapidă a unui număr mare de animale într-un timp scurt. Animalele infectate sunt adesea găsite moarte fără ca boala să fie detectată.

Antraxul se răspândește rar la om și aproape niciodată nu este transmis de la o persoană la alta.

95% dintre toate cazurile de antrax depistate la om rezultă din contactul pielii cu animalele infectate.

Atunci când apare la om, boala se manifestă prin abcese pulmonare, gastrointestinale şi cutanate.

Boala antrax poate fi tratată cu antibiotice, și poate fi fatală la om dacă este lăsată netratată.

Articolul Un focar de antrax identificat într-o într-un parc natural din Croația apare prima dată în 360medical.ro.