Clinica Stomatologica » [VIDEO]: Dermatita atopică, mai mult decât părea să fie

[VIDEO]: Dermatita atopică, mai mult decât părea să fie

Bolile pielii creează de obicei sentimente de rușine, iar deseori pacienții care suferă de astfel de boli sunt stigmatizați de societate. Asta se întâmplă și în cazul persoanelor care suferă de dermatită atopică. Povara emoțională și psihologică a bolii își pune amprenta, astfel că au de-a face cu mai multe simptome, dincolo de simptomele regăsite la nivelul pielii.

“Dermatita atopică este foarte polimorfă. Are foarte multe forme de manifestare, forme diferite de la o vârstă la alta”, a precizat dr. Carmen Curea, medic primar dermatolog la Spitalul Clinic Colentina din Capitală, într-un interviu pentru 360medical.ro.

Dermatita atopică este cea mai des întâlnită boală de piele al cărei principal simptom este pruritul.

“Dacă este să începem cu definiția, sau mai precis cu etimologia cuvântului, de fapt atopie înseamnă „alături de normal”. Deci este o boală în care pacientul cumva este alături de normal, este deviat de la normal. Este o boală despre care poate nu se știe lucrul ăsta, dar despre care în anumite tratate este descrisă ca fiind cea mai comună, cea mai des întâlnită boală de piele. Pentru că de fapt dermatita atopică este mai mult decât ceea ce părea a fi”, a spus dr. Carmen Curea.

Medicul dermatolog a subliniat că sunt anumite manifestări în dermatita atopică a copilului mic, alte manifestări în dermatita atopică a copilului mare, adolescentului, alte manifestări în dermatita atopică a adultului și mai nou se pare și alte manifestări în dermatita atiopică senilă, cea a omului bătrân.

Cele mai multe cazuri sunt la copilul mic, după vârsta de două luni.

Vestea bună este că cercetările au deslușit din ce în ce mai rafinat mecanismul de producere a bolii, astfel că s-au și dezvoltat molecule care să țintească și să blocheze acest mecanism de producere a bolii.

,,Așadar începem să avem tratamente patogenice, adică tratamente care chiar dacă nu se pot adresa cauzei se adresează mecanismului de producere a bolii”, a afirmat dr. Carmen Curea.

Referindu-se la copiii mici la care dermatita atopică are niște manifestări specifice, medicul a precizat că pacienții aceștia mici nu ajung foarte des la dermatolog.

,,Copiii aceștia mici sunt duși la medicul pediatru. Deci observarea simptomatologiei, cunoașterea simptomelor trebuie să fie făcută încă de la vârste foarte mici de către medicii cărora se adresează acești pacienți sau le sunt adresați acești pacienți”, a mai spus dr. Carmen Curea.

Printre manifestările specifice la copii se află: roșeața, un eritem, pe fondul căruia apar vezicule, o eczemă acută cu zemuire, acestea fiind localizate în mod caracteristic la nivelul obrajilor și pe zonele convexe ale feței.

,,Dermatita atopică, într-un mod particular, se spune că respectă zona centro-facială. În afară de zonele convexe ale feței apar, sigur, și pe celelalte zone – gât, umeri, brațe, respectă zona de scutec, apare pe fese dar respectă zona de scutec. Sunt manifestări extrem de supărătoare pentru copilul mic, dar care neputându-se exprima în cuvinte se exprimă în gesturi. E un copil agitat, e un copil care plânge, e un copil care nu se odihnește, care se freacă continuu de scutec din cauza faptului că îl mănâncă. Manifestările acestea acute, sigur, predispun copilul la complicații”, a explicat dr. Carmen Curea. Una dintre cele mai frecvente complicații ale dermatitei atopice la copil este suprainfectarea cu stafilococ.

“Dermatita atopică predispune la suprainfecție, suprainfecția agravează dermatita atopică” a spus dr. Carmen Curea.

Suprainfecția este o complicație de temut și în cazul adulților, nu doar a copiilor.

“Trebuie să fim foarte atenți în special la copilul mic, pentru că se poate ajunge în cazul infecției herpetice chiar și la encefalită herpetică”, a avertizat medicul dermatolog dr. Carmen Curea.

Articolul [VIDEO]: Dermatita atopică, mai mult decât părea să fie apare prima dată în 360medical.ro.