Clinica Stomatologica » [VIDEO] Dr. Adrian Marinescu despre hepatite acute, cronice și insuficiențe hepatice: Ficatul se regenerează într-o oarecare măsură

Hepatita misterioasă, o nouă formă nouă de hepatită, care afectează în principal copiii cu vârsta sub 10 ani, a fost depistată în peste 35 de țări din lumea. Până acum au fost raportate peste 1000 cazuri de hepatită acută severă de cauză necunoscută la copii, potrivit datelor OMS, și 22 de decese. Cu toate acestea,  Rețeaua Europeană de Referință privind Bolile Hepatologice (ERN RARE-LIVER) nu confirmă cazurile alarmante de hepatită acută de origine necunoscută la copii.

În opinia dr. Adrian Marinescu, medic infecționist și director medical al Institutului de Boli Infecțioase ,,Matei Balș” legătura acestuit tip de hepatită cu boala COVID-19 nu e pertinentă.

,,Gândiți-vă că între 70 și 80% din populația mapamandului a trecut, în timpul pandemiei, prin infecție, că au fost forme asimptomatice, că au fost simptomatice, severe sau critice. Dar au trecut. Și-atunci, în cazul lor mă aștept să am anticorpi”, a explicat dr. Adrian Marinescu, medic infecționist și director al Institutului Matei Balș din Capitală, care a subliniat însă că persoanele mai vulnerabile la acest tip de hepatită ar fi copiii cu sistem imunitar slăbit.

,,Nu e foarte clar de ce se întâmplă într-o mai mare măsură pentru copii și nu la adult, și aici e de discutat dacă nu cumva avem un anumit tipar, pentru că afectare hepatică avem clar și la adult. Dar s-a mers pe tiparul în care vorbeam de copil, în general până în 10 ani, care avea afectare hepatică severă plecând de la diverse cauze. Am văzut de boala Wilson, care n-avea nicio legătură. Adică nu trebuie să punem semn de egalitate pentru că nu s-a demonstrat nicicum că e un adenovirus care e numitor comun pentru multe din acele afectări hepatice”, a spus medicul infecționist.

Dr. Adrian Marinescu a atras atenția că ficatul se regenerează într-o oarecare măsură și că în cazul insuficiențelor hepatice există reversibilitate dar depinde de cauză.

,,Dacă ai un virus hepatitic B sau C, ai nevoie să rezolvi multiplicarea virală ca într-adevăr să vorbești de regenerare. Ficatul se regenerează într-o oarecare măsură. Acum dacă e un stadiu avansat de ciroză hepatică, se întâmplă mult mai greu și parțial. Iar în cazul insuficiențelor hepatice există reversibilitate, fără discuție, dar depinde de cauză. Sunt pacienți care nu pot să rezolve fără transplant hepatic. Puțini, dar se întâmplă”, a conchis medicul infecționist.

Indiferent de cauză, în momentul în care pacienții ajung să aibă o insuficiență hepatică severă care nu poate fi corectată prin mijloacele tradiționale, este indicat transplantul hepatic.

Directorul Institutului Matei Balș din Capitală crede că România este capabilă, să trateze această hepatită așa cum se întâmplă și în multe țări din Europa.

,,Avem tot ceea ce trebuie la nivel de diagnostic, la nivel de tratament, care e același conform ghidurilor cu tot ceea ce e în Europa”, a afirmat dr. Adrian Marinescu.

În ultimii ani, în România focusul a fost pus hepatitele cronice și din punctul de vedere al medicului infecționist este corect să fie așa.

,,E logic pentru că de cele mai multe ori sunt forme asimptomatice. Și pacientul nici nu realizează când a fost infectarea. Nu trebuie neapărat să fie un episod acut relevant.El s-a infectat, nu știe, și află cu o anumită ocazie, când face niște analize. Logic ar fi să ai un screening care să presupună că faci analize la intervale concrete de timp și nu prea lungi, în așa fel încât să ajungi în punctul în care să pui diagnosticul repede”, a mărturisit medicul.

În ceea ce privește hepatitele acute, ele reprezintă o problemă oricum în România, nu în sensul că e o presiune mare la nivelul sectoarelor medicale, dar fără discuție că o hepatită acută poate să însemne o formă fulminantă și la virusul hepatitic A sau B sau C sau chiar E.

,,Hepatitele acute trebuie să le identifici, mai ales că hepatitele acute, inclusiv boala mâinilor murdare, se transmit și necesită izolare, pentru asta trebuie să ai un diagnostic rapid,” a conchis dr. Adrian Marinescu.

Articolul [VIDEO] Dr. Adrian Marinescu despre hepatite acute, cronice și insuficiențe hepatice: Ficatul se regenerează într-o oarecare măsură apare prima dată în 360medical.ro.