Clinica Stomatologica » [VIDEO] Prof. dr. Victoria Aramă: Până la 10% din pacienții care dezvoltă o reactivare de virus hepatitic B fac forme severe

Problematica reactivării VHB si VHC este una relativ recentă și încă insuficient cunoscută. ,,Virusul hepatitic B rămâne latent după episodul de hepatită acută avut cândva. Se poate reactiva și reapare în sânge”, a explicat prof. dr. Victoria Aramă, medic infecționist și șef de secţie la Institutul de Boli Infecţioase Matei Balş din București.

Despre mecanismul reactivării virusului hepatitic B sau C a vorbit prof.dr. Aramă pentru 360medical.ro în cadrul interviului, dar și în dezbaterea Hepatitis360.

,,Cheia acestui mecanism este tocmai imunodepresia. Imunodepresia înseamnă practic că răspunsul imun al organismului împotriva acestui virus este complet prăbușit și virusul nemaiavând practic un răspuns imun al organismului care să-l contracareze, se va replica într-un mod necontrolat și în felul acesta desigur va afecta ficatul într-un mod necontrolat și se va ajunge la acest tablou de hepatită acută care uneori îmbracă forme fulminante, ceea ce înseamnă insuficiență hepatică acută și deces în absența unui transplant hepatic făcut în acel moment”.

În cazul pacienților cu infecție cu virus hepatitic B, există două situații, potrivit medicului.

Una în care pacientul știe de infecție și alta în care s-a vindecat aparent și are chiar anticorpi împotriva virusului hepatitic B, într-un titru protector. Odată cu instalarea imunosupresiei, acest titru protector de anticorpi anti-HBS scade.

,,Dacă protocolul a fost aplicat și au primit tratamentul antiviral împotriva hepatitei B înainte de începerea chimioterapiei sau terapiei imunosupresoare, în principiu ei nu mai ajung să facă o astfel de formă de hepatită acută fulminantă severă, cu deces. Aici ajung de obicei pacienții care n-au știut că sunt infectați cu virusul hepatitic B și au început o terapie imunosupresoare. Dar din procentul celor care dezvoltă o reactivare de virus hepatitic B, un procent de până la 10% ajung să facă forme atât de severe. Restul fac forme moderate, cu creșteri ale valorilor transaminazelor plus minus icter care se controlează treptat-treptat, dar pot avea o evoluție prelungită”, a ținut să precizeze prof. dr. Victoria Aramă.

În ceea ce privește virusul hepatitei C, infecția este la ora actuală vindecabilă. ,,Putem rezolva această infecție”, a spus medicul adăugând că ,,persoanele cu o infecție cu virus hepatitic B sau C trebuie să știe că la ora actuală în România avem tratamente antivirale eficiente”.

Articolul [VIDEO] Prof. dr. Victoria Aramă: Până la 10% din pacienții care dezvoltă o reactivare de virus hepatitic B fac forme severe apare prima dată în 360medical.ro.