Home » AVC

AVC

Un medicament autorizat de mult timp pentru controlul convulsiilor în epilepsie și reducerea durerilor nervoase, gabapentina, poate spori recuperarea mișcării după un accident vascular cerebral (AVC), ajutând neuronii din partea nedeteriorată a creierului să preia activitatea celulelor pierdute, sugerează noi cercetări preclinice. În experimentele recente, cercetătorii au imitat pe modele de șoarece un AVC ischemic, care apare atunci când un cheag blochează fluxul sanguin provocând […]

Studiu: Un medicament antiepileptic poate stimula recuperarea funcțională după un AVC Detalii stomatologie »

Peste 55.000 de români suferă în fiecare an un accident vascular cerebral (AVC), dar mai puțin de 7 % ajung să se trateze, mulți dintre ei rămânând cu dizabilități grave. În România, programul de tratament prin tromboliză, finanțat de Ministerul Sănătății, a fost extins la începutul anului 2019 de la 11 spitale la peste 40. Tratamentul endovascular se efectuează în acest moment doar în 5

Prof. dr. Cristina Tiu: Trebuie să avem mai multe unităţi de accidente vasculare cerebrale acute Detalii stomatologie »

Cercetătorii de la Institutul Cardiovascular Stanford au descoperit că virusuri precum cele gripale și SARS-CoV-2, dar și vaccinurile asociate acestora pot crește riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral (AVC), inflamație cardiacă și alte complicații cardiovasculare. „Deși gripa a fost mult timp asociată cu infarctul și inflamația cardiacă, recenta pandemie de Covid-19 a evidențiat și mai mult relația dintre virusuri și complicațiile cardiovasculare. Motivele pentru

O potențială cauză pentru mai multe afecțiuni cardiovasculare, identificată de cercetători Detalii stomatologie »

Senzorii spinali de oxigen au un rol-cheie în protejarea creierului de hipoxie

Cercetători de la universitatea din Calgary au descoperit un nou mecanism într-o populație mică de neuroni din măduva spinării, capabili să protejeze creierul și alte organe vitale de un nivel scăzut de oxigen (hipoxie). Pe măsură ce oxigenul din sânge scade, mamiferele montează un răspuns cardiorespirator care prioritizează alimentarea cu oxigen a organelor vitale. Cercetătorii au descoperit că startul acestui răspuns de salvare este dat

Senzorii spinali de oxigen au un rol-cheie în protejarea creierului de hipoxie Detalii stomatologie »